Fantasy fórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Toto fórum bylo založeno pro všechny fanoušky fantasy knižní tvorby.
 
PříjemGalleryLatest imagesHledatRegistracePřihlášení

 

 Orcs & Goblins - Warhammer

Goto down 
4 posters
AutorZpráva
Pajzl Ochlasta

Pajzl Ochlasta


Poèet pøíspìvkù : 52
Join date : 01. 09. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeWed Sep 02, 2009 6:23 pm

aneb Orkové a Goblini ve světě Warhammeru!

Tento článek je věnován hlubšímu popsání rasy zejména orků ale také goblinů, ze světa Warhammer fantasy ale i Warhammer 40,000. Jeho pravdivost je zcela úplná, a pokud se někde dopustím závažné chyby, nebojte se mne opravit. Nevěnuje se ani tak MÉMU pohledu na orky, i když pár citově zabarvených věcí se tam dozajista najde, ale hlavně hlubšímu probrání faktů vytvořených GW (Games Workshop), firmou, která stvořila tento jedinečný svět. Omluvte případné překlepy a chyby, díky.

"There's no time for peace. No respite. No forgiveness. There is only WAR.
- Warhammer 40,000 rulebook

"There's no time for peace. No respite. No forgiveness. There is only WAAAAAAGH!!.
- Orcish version.

Kdo jsou to vlastně orkové? Ve světě Warhammeru znamenají mnoho. Pokusím se popsat alespoň zlomek.



Začněme zostra: Vzhled. Orkové jsou vysocí zhruba 3 metry, avšak pouze kvůli tomu, že se hrbí, a tím jsou docela kratší. Kdyby se ork nehrbil a chodil naprosto vzpřímeně, byl by vysoký asi 3,5 metru, možná i více. Avšak ork je vysoký tři metry přímo po svém narození, k čemuž se následně dostaneme. Orkové jsou zelení, mají velmi tvrdou kůži, a proto vydrží mnohem více než "pinky skinned soft 'oomiez". Mají vždy velké svaly na rukou i nohou. Jejich výdrž je tak veliká, že mnoho orků žije a bojuje dál i po velmi rozsáhlém zranění, ačkoliv nejsou nesmrtelní, protože jsou rasou vytvořenou k boji, a jako takový musí i umírat.
Orkovu tlamu zdobí dolní řada vyceněných delších zubů, zaostřených jako špičáky. Horní řada překrytá zčásti rtem nevystrkuje tolik na odiv svá zubiska, a ork, ačkoliv velmi rád dává své tesáky na odiv, když zavře tlamu, čouhají z ní klidně jen dva dolní špičáky umístěné každý po jedné straně. Oči orků jsou temně rudé, a nos tak trochu připomíná prasečí: Nozdry jsou však trochu protáhlejší, ale nos není moc zřetelný na obličeji orka. Hlava potom je posazena zcela nestandartně: to je i důvod hrbení orků. Krk vybíhá z přibližné oblastni nad našimi prsy přímo rovně, nikoliv nahoru.
Uši orků mají tendenci se zašpičaťovat, ale nikdy nejsou tak dlouhé, jako gobliní. Ork působí velmi monstrózně: Je velký, a mohutná konstrukce jeho těla působí dosti válečnicky a vzbuzuje někdy strach. Orkovy velké paže jsou zakončeny delšími nehty, také s trochu zaostřeným zjevem, a jeho ruka pokaždé svírá nějakou zbraň či se o to pokouší.

Od vzhledu, který si již jistě umíte představit, či se podíváte na moji ikonku a vybavíte si orka dokonale, přejděme k důležité otázce: Jak se vlastně orkové rodí? Ne ne, nejsou tu žádné orčice, ani se nerodí z vajec snesených ogry, či jinými bájnými způsoby. Teď je totiž třeba, abych důkladně popsal orksou ekologii: dále uvedenou jako orkologii.
Orkologie začíná tím, že ork zemře, což je paradoxní a velmi zvláštní. Když orkská mrtvola padne k zemi a rozkládá se, její tělo vypouští milióny malinkatých houbovitých spór. Tyto spóry letí větrem do různých zákoutí, a na temných a vlhkých místech se uchytí v zemi. Každá jednotlivá spóra již má ve svém nitru zakódováno, co se z ní vyvine, avšak každá spóra si může svůj "plod" částečně zvolit, což je pozoruhodné. Takto uchycená spóra funguje jako jakési podhoubí - na jejím povrchu skutečně roste houba. V podhoubí se mezitím rodí ork, squig či goblin. Přejdu nyní ke squigovi a goblinovi, a poté naváži zpět na orkologii, protože tyto dva tvorové zajisté potřebují popis vzhledu též...

Squig: Squig je podivným tvorem: Jeho funkce v orkologii je naprosto jednoduchá: Slouží jako potrava, mazlíček, velké bitevní zvíře, lovecký pes či kůň. Když se ony miliony spór uchytí a vylezou orkové a goblini, ještě před nimi ze země vylézají právě squigové. Základní typ squiga je squig: Jsou to menší, červená zvířata, s obrovskou tlamou, která se protahuje dozadu a zužuje v střední tělo, velké jako obvod tlamy, až po malý ocásek, který vybíhá z těla přímo a je výsledek zúžení, které je naprosto pravidelné a nikde nenajdeme více úzkou část ve zužujícím se "jehlanu". Squig ale musí běhat, což mu umožňují dvě nožičky, svalnaté a trochu delší, umístěné po stranách jeho těla. Obrovská tlama je plná spousty trčících tesáků, squig nemůže prakticky zavřít tlamu úplně ale jen tak aby mu koukali zuby, nad čelistmi pak vybýhá obočí, pod ním nos podobný orkskému či spíše totožný a vedle něj malá žlutá očka. Squigové mají také dlouhé jazyky, které často slintají. Na nohou je umístěn jeden velký rozdvojený dráp, a nohy velice připomínají nohy dinosaurů či ptáků.
Squig je však jen jedna forma tohoto zvířátka - umí se prakticky adoptovat na prostředí a lze si vymyslet jakýkoliv druh squiga, a bude vám uznán. Tak například pterosquig s křídly, squigeon - holubí squig, squigfish - rybí squig, squigrell - squigí veverka, to je trochu mých nápadů či postřehů. K funkcím squigů se dostanu dále v kapitole popisující denní běh vesničky orků.
Squiga mám za sebou nyní popíši goblina, který moc popisu nepotřebuje, avšak i zde se hodí, a poté ihned navážu na orkologii. Goblini jsou malá zelená stvoření, ne moc výdržná jako jejich orkští bratranci, avšak velmi lstivá. Goblin má též oči rudé, avšak jeho nos mezi nimi vybíhá jako osamělý strom na poli, jako jediná okurka ve skleníku, aby bylo snažší si to představit. A skutečně: podobá se okurce či paprice. Je docela dlouhý a zašpičatělý, přičemž pod ním se nachází menší pusa plná též ostrých, ale malých zoubků, které vyčnívají z tlamy jen dvěma špičáky na straně a někdy vůbec ne. Goblin je vysoký zhruba jako člověk menšího vzrůstu či větší díte, protože se též hrbí a jeho krk je také posazený mezi rameny na hrudi. Gobliní úloha v orkologii bude též důkladněji popsána.

Nyní se vracím zět k tématu narození. Nuže budeme sledovat jednu z hub a její dvě kamarádky. Tyto houby rostou na temném místě, přičemž z jedné se po určité době vyvine Squig - v jejím podhoubí vyroste a vyleze na povrch. Téměř okamžitě se zorientuje a běhá po lese, kde straší zdejší obyvatele či zvěř. Za nedlouhou se zrodí druhé podhoubí: Goblin, či Grot jak se nazývají goblini ve Warhammer 40,000, daleké budoucnosti. Zelenáč vyleze a je okamžitě přesně tak veliký, jak jsem říkal - jednoduše se narodí jako již dospělý jedinec.
Návrat nahoru Goto down
Pajzl Ochlasta

Pajzl Ochlasta


Poèet pøíspìvkù : 52
Join date : 01. 09. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeWed Sep 02, 2009 7:33 pm

Tím se dostávám hned ke dvou úlohám v orkologii - a to totiž že Goblin se také velmi rychle zorientuje, najde sobě klacek či jinou zbraň a jde lovit cokoliv k snědku - převážně squigy. A tady je jedna úloha v orkologii jak squigů, tak goblinů: lovná zvěř - lovec.
Sledujme nyní naší zelenou spóru orka. Ta je trochu složitější. Ork se narodí jako dospělý jedinec stejně jako squig či goblin: Už jsem mluvil o genetické informaci, kterou spóra nese, a která určí "rasu" spóry - ork goblin squig. Avšak orkská spóra nese informaci ještě jednu... Tato informace je soustředěna na úlohu jednotlivce v sociologii orků: Úlohu přímo geneticky dannou. Takovéto úlohy jsou boy, weirdboy, mekboy.
Boy - tak to je orkský válečník, stvořený k boji jako všichni orkové, s posláním zemřít. Genetická informace obsahuje prakticky jen tyto informace: Miluje boj jako takový a žene se do války s chutí a šílenou radostí. Po narození se boy vybaví zbraní, či mu je vybavení přiděleno, když objeví že na planetě již orkové jsou a připojí se ke Klanu těchto kamarádů (systém klanů přijde na řadu). Boyů je mnoho druhů, od ty se sekerkou a štítem, lukem, kopím, kameny a kyji ve fantasy verzi, či s "bouchačkou" (šíleným automatem), pistolí a sekerkou, plamenometem či velkým raketometem ve sci-fi verzi Warhammeru. Jsou to pěšáci - ale zatarceně důležití (jak říká Italské přísloví, po hře se král i pěšák vrací do stejné krabičky). Boyz tvoří jádro armády i celého orkosystému - jsou základní, ale neuvěřitelně výdržní, tuzí a výteční válečníci, ovládajcí zejména boj z blízka. Ve střetu zblízka neobstojí s dostatečnou hordou boyz žádný nepřítel, a to je stavá pravda.
Boyové jsou inteligentní jako průměrní orkové, ale zde se dostáváme ke jedné velké zajímavosti: A totiž k tomu, že tělo orků se postupně vyvíjí. Čím je ork starší a chytřejší, protože dokáže přežít (což znamená že opravdu chytrý ork je starý díky tomu, že včas utekl či se nebál nepřátel a měl štěstí), roste. Jeho kůže nabývá objemu a svaly se zvětšují, celé orkské tělo se postupně zvětšuje a tím prakticky ork stárne. Stává se silnějším, a vyspělejším ačkoliv narozený ork je ihned bojeschopný, starý ork je tuhý, silný a navíc velmi zkušený válečník. Takovýmto boyům, kteří dokázali přežít několik bitev, se říká Nobové, (Nobz, jednotné číslo Nob). Mají na sobě mnoho "skraggaz" (jizev) a mají reputaci mezi orky, a orkové, kteří jsou někdy trochu méně inteligentí, avšak bojeschopní, potřebují tvrdou pěst nad jejich hlavami aby je vedla a ukázala svoji sílu. Nob pak dostane od Warbosse přidělený oddíl svých orků, které vede, či se stane osobní stráží samotného warbosse.
Warboss, tak to je druhá nejvyšší funkce v systému hodností boyů. Je to boss, velitel, který má svoji stráž složenou většinou z Nobů a v orkosystému má nenahraditelnou roli: Velí celé armádě, či je pověřen velet jedné z mnoha armád. Je velmi silným a starým orkem, který dříve býval Nobem, a pak jednoho dne usekl hlavu dosavadnímu WArbossovi a tak se stal velitelem sám - toto je nejčastější způsob výměny orkských velitelů, jak u Nobů, tak u Warbossů. Platí proto pravidlo "survival of the fittest", které by se dalo aplikovat na celou orkologii. Warboss svojí zelenou paží rozkazuje a mlátí všechny neposlušné orky, má zpravidla ohromný respekt a je podřízen nejvyššímu z orků...
Warlord. Už ten název v mnoha lidech vzbuzuje strach. Warlord je capo de tutti capi, největší z bossů a největší ork vůbec. Je velmi starý, dřívě býval Warbossem, ale poté se rozhodl že vůle dvou bohů (ke kterým se také dostaneme...) bude vyplněna a spojí celý klan a všechny Warbosse v okolí v mocném tažení zvaném Waaagh! (ke kterému se také dostaneme Smile ). Warlord nemá přirozené nepřátele, je mocný a rozkazy vydává přímo Warbossům. Je zpravidla vysoký a sedí na trůně ze squigích kůží, v největší pevnosti orků, odkud vydává rozkazy.

Od Boye přejděme k Weirdboyovi. To je ve hodně velké zkratce kouzelník. Avšak ne jen ledajaký: Spóra má informaci o tom, že tento ork bude obvzláště šílený. Weirdboy chodí oděn v kůžích squigů, má hůl či nějakou jinou pomůcku na mlácení Goblinů a jeho oči mají výraz absolutní šílenosti. Zde vysvětlím orkské bohy, kteří jsou jednoduší, a pomocí kterých Weirdboy čaruje.
Gork, je první orkský bůh. "He'z brutal, but kunnin'". Je to bůh vyobrazený s obřími pažemi a jeho kyj je jako kometa. Je brutální a svalnatý válečník, vyzval na souboj všechny bohy světa Warhammeru a všechny úspěšně porazil. Smile

Mork. Orkský druhý bůh: "He'z kunnin', but brutal." Je to bůh, který ve svých mrštných rukou třímá dvě veliké dýky, které s oblibou zaráží do zad nepřátel, zatímco s nimi Gork zápasí. Je velmi lstiví a podlý, a je to takový chytrý válečník používající orkskou mysl.
Weirdboy se spojí s orkskými bohy, a ti mu pomůžou, i když za cenu šance, že se kouzlo obrátí proti samotnému šamanovy. Jedno z kouzel je například Gork's Foot, přičemž z nebe sestoupí noha Gorkova a rozšlape nepřátele, či Weirdboye. Obecně: Orkská kouzla jsou velmi vtipná a velmi zajímavá, a také velmi ničivá!

Mekboy. Mekboy je odrůda orka vyskytující se ve Warhammeru 40,000. Tento ork má přirozený talent na "dělání věcí, které dobře ničí věci". Jedním slovem: Mechanik. Ale šílený orkský mechanik, který netuší co tvoří, protože vše umí vytvořit již od přírody. Staví veliká vozidla orků, náklaďáky, tanky, ale i zde funguje spojení s bohy, kteří jsou uctíváni formou Gargantů - Obřích plechových mas se spoustami kanonů, které na sebe berou Mekboyovu vizi jednoho z bohů, což je nejen zajímavé, ale velmi ničivé. Gargant poté pochoduje do boje, a je stvořen většinou více Meky za vedení Big Meka. Mekové nemají žádný jný účel a jsou čistě tvořiteli-ničiteli a tvůrci šílených strojů. Big Mek je pak starý Mek, který své zkušenosti vkládá do své práce a umí zaúkolovat ostatní meky aby pracovali tak, jak jeho vize chce.


Velkou sekci představení máme az sebou, a nedošli jsme ani tam, kam jsem dojít chtěl. Leč spousty detailů už je vám známo. Posuneme se tedy kousek dál... K Waaaghu!!!
Návrat nahoru Goto down
Pajzl Ochlasta

Pajzl Ochlasta


Poèet pøíspìvkù : 52
Join date : 01. 09. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeWed Sep 02, 2009 8:14 pm

Již zmínený WAAAAGH!! je název. Ano, ve všech knížkách Warhammeru se vždy píše a toto je Waaagh!, orkské tažení...atd., včetně vykřičníků. Ve skutečnosti je Waaagh! nejčastějším orkským pokřikem při běhu do bitvy, ale má i druhý význam. (čte se mimochodem jako Vááááákhhhh!!! Smile )

Waaagh! není ničím menším než obřím tažením. Orkové z jednoho či dokonce více klanů, se sjednotí, sjednotí i tlupy "feral" orků, které v sekci klanů přiblížím, a jdou do obří bitvy. Takový Waaagh! ve Warhammeru Fantasy Battles je velký, a je mířen zpravidla proti lidem, či jiným rasám, za účelem bitvy, boje, a krveprolití, protože se orkové nudí či zvlčili a Warboss, který také může velet Waaaghu!, ale je to ne moc častý případ, či Warlord, který Waaaghu! zpravidla velí, si tak upevní svoji pozici. Masa orků přebíhá kopce, pustoší a plení a bojuje s každým - je jich hodně. Avšak takový Waaagh! ve světě Warhammeru 40,000... To je miliony orků valících se planetou. Od planety k planetě pustoší všechno obyvatelstvo orkové, a na planetě mimoděk vzniká orkologie, o které jsem již psal. Proto jsou orkové rasou prakticky nesmrtelnou, což si zanedlouho přiblížíme. Obří flotily orkských lodí plují vesmírem a z jejich útrob se valí řev "Waaagh!!!" a orkská zelená vlna zaplavuje světy... Málo planet se ubrání tak obří invazi, která je podnikána většinou díky tomu že Warlord, který ji vede, dostane vizi od Gorka a Morka, že má vést obří armádu.

Orkové jsou prakticky nesmrtelní... Ano. Jsou... A to spočívá v jednoduché hříčce, nikoliv přírody, což zachvíli osvětlím také. Orkové se rodí tím, že umírají. A proto je nelze účinně vyhladit: I svět, který bude orků zbaven, zanedlouho začnou otravovat tlupy již zmínených feral orků toulající se lesíky... A ve Warhammeru fantasy, který se odehrává na jedné planetě, jsou orkové velkou hrozbou pro všechny a jejich vyhlazení není možné už vůbec.

Klany - orkské klany jsou velká sdružení orků. Popíši teď všechny klany světa Warhammeru 40,000 a jejich styl:

GOFFS: znak - černá býčí hlava, zpravidla na šachovnici
Goffové, nejsilnější z klanů orků, se odívají do černého oblečení, mají těžké okované boty a jejich nobové jsou postarchem všech žijících bytostí. Vyznačují se tím, že jsou nejtupějším z klanů, avšak jejich síla je mocná. Mají nejvíce orků, žijí na mnoho planetách a jejich warbossové jsou ti nejsilnější z orků ve vesmíru. Nejznámějším Goffem je Ghazkhull Mag Uruk Thrakka, Orkský warlord, který po operaci mozku orkského šíleného doktora Mad Dok Grotsnika zjistil, že je vyvoleným Gorka a Morka a musí vést Waaagh! na celý sluneční systém Armageddon, kde lidské Impérium těží důležité suroviny. Celý systém již lehl kromě poslední planety samotného Armageddonu, kde lidství svádí poslední boj s orky...


EVIL SUNZ: znak - šklebící se červená orkská hlava s plameny kolem sebe jako slunce, šipka s plameny
Posedlí rychlostí, Evil Sunz jsou také označováni jako Speed Freakz: milují rychlost a zabíjení v rychlosti, a proto jejich mekové vyrábějí přímo nejšílenější a nejrychlejší vozítka, jaké u orků najdete. Každý Evil Sun Boy chce sedět na motorce či jezdit v šíleně rychlém náklaďáků, z jehož korby boyz seskákají a vrhnou se do nic netušících nepřátel zahalených hustým kouřem z výfuků. Nejznámějším Evil Sunzem jwarlord Wazdakka Gutzmek, který je mekem na obrovské motorce. Tento šílený ork má sen: Chce objet všechny planety ve vesmíru na své motorce aniž by z ní sesednul. Daří se mu to zatím skvěle jelikož si vytvořil speciální etleportační systém, díky kterému se přenáší z planety na planetu v sedadle své šílené motorky.

BAD MOONZ: znak - zubící se žlutý měsíc na černém pozadí
Nejbohatší s orků, jelikož orkská měna jsou zuby, jak sdělím v pohledu na orkský den, těmto orkům rostou zuby ze všech nejrychleji. Je jasné, že každý dost silný ork může Bad Moona zabít, a zuby si vyrvat, avšak orkové z tohoto klanu jsou vypočítavý a bohatí obchodníci. Disponují nejvyspělejšími technologiemi orků, které sestrojí či odkoupí, a můžou si dovoit parkticky všechno. Jejich nejznámějším orkem je pak Warlord Nazdreg Ug Urdgrub, což je jedinný ork, který vynalezl takzavnou "Tellyportu" - šílený druh teleportu, pomocí kterého se (občas s vedlejším účinkem) lze přemisťovat. Svůj patent na tellyporty také Nazdreg prodal zmíněnému Ghazkhullovi, a tím si vydobil přátelství a respekt když významnou měrou Warlordovi Goffů v Armagedonnu pomohl.

DEFF SKULLZ: znak - modrá lebka, jedno oko kulaté druhé jako trjúhelník
Deff Skullz klan je nejvypočítavější ze všech klanů. Je trochu odstavený ze společnosti klanů, proto zřejmě nemá žádného známého Warlorda. Jeho Boyové jsou totiž ti nejlepší zloději věci, jaké jste kdy viděli. Deff Skullz ukradnou cokoliv, komukoliv a kdykoliv. Takto získali řadu lidských technologií, zbraní, či dokonce tanků, a jsou na to hrdí. Jsou pro to také velmi obávaní, jak ze strany orků tak nepřátel.

SNAKEBITEZ: znak - svíjený hranatý had s vyplazeným jazykem
Tento klan je nejbližší feral orkům. To jsou orkové, kteří nezapomněli nikdy na své kořeny a jsou věrní svým fantasy protějškům - to znamená, že nám vzniká celkem vtipná kombinace. No, smáli by jste se kdyby na vás ve čtyřicátém prvním miléniu běžel ork s dřevěným kyjem? Nebo kdyby jste najednou uviděli orkský katapult jak střílí po vašem tanku? Z mé zkušenosti by jste na smích čas neměli - Snakebitez mají jedno příslový: Old wayz ta kill are da bezt. A mají většinou pravdu, dosáhnou svého vítězství zaostale, avšak efektivně.

BLOOD AXEZ: znak - dvě skřížené zkrvavené sekery
Blood Axez jsou jedním nejlstivějším klanem. Jejich komanda jsou velmi známá, nejvíce jedno zmíněno dále. Umí se plížit a všechny taktiky odkoukávají od lidských protějších, přičemž svoje umění kopírace ovládají výborně. Někteří Blood Axes Warbossové dokonce nosí generálské čepice, či pláště, a občas se podobají lidským generálům. Taktika, spočívající v tom, že bojovat proti nepříteli jeho vlastní taktikou je účinné, se doopravdy vyplácí. Jiné klany však nemají Blood Axez moc rádi, protože se občas paktují s lidmi a uzavírají dohody, které zanedlouho stejně poruší když napadnou nepřítele nečekaně z jeho vlastních řad... Jeden z nejslavnějších "Bloodaxisáků" je Boss Snikrot a jeho Red Skull Kommandoz. Tato band aa Snikrot sám působila také v Armageddonu i jinde, a vydobila si příšernou pověst mezi lidmi. Snikrot nosí dva dlouhé nože, ostré jako břitva, které se jmenují Morkovy Tesáky. A svému jménu opravdu dělají čest, přičmž Snikrot je nazýván Stínem a jeho komando smrtící vlnou džungle...

Feral orkové jsou pak odvětvím zcela individuálním. Představme si situaci: NA planetě, která je obydlena pouze lidmi, a to ne zcela, přistane parta orků... Tito orkové zemřou v bitvě s okolní krajinou či se pozabíjí mezi sebou, jak to ačsto bývá... A ze spór vylezou orkové, úplně izolvaní od technologií a okolního světa.
Takovýto ork si najde oštěp, či vyrobí štít a jde lovit. Instinkty lovce nezapře. S ostatními orky a gobliny se spojí, a jejich tlupa je takzvaná feral tlupa: Je úplně jako z fantasy warhammeru. Tito orkové mají Weirdboye, který pozoruje hvězdy, a sní o tom, že jednou vyletí, a nikdy žádný z nich nespatřil jiné orky. Žijí v domění že buďto musí válčit s lidmi na planetě, či s jinými orky: Když není s kým jiným, proč ne.
Takovýto orkové žijí na planetě třeba i desetiletí, staletí... Bez informací, ztraceni ve vesmíru... Provádí průzkumy, domlouvají se i věří v Gorka a Morka, ale nemají potuchy o tom, že nejsou sami. Jednoho dne pak přiletí loď. Tato loď může velkou skupinu feral orků, kteří na planetě jsou, sjednotit, a Warlord, který se svou armádou vystoupí, je buďto přinutí, či uchvátí aby bojovali za něj a za Gorkamorka. Tak nějak může nabrat velkou armádu na Waaagh!. A feral orkové také můžou dosti dobře provést Waaagh! vlastní, na lidi na planetě, přičemž ji můžou i ovládnout a zbudovat velká střeověká sídla po celé planetě... Což je neuvěřitelné, nemyslíte?
Smile
Návrat nahoru Goto down
Pajzl Ochlasta

Pajzl Ochlasta


Poèet pøíspìvkù : 52
Join date : 01. 09. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeWed Sep 02, 2009 8:43 pm

Dostávám se k jedné zásadní věci v psychologii orků samotných, která již byla naznačena. Orkové milují boj, to je vám známo. Jsou ochotni zemřít a boj jim přináší potěšení a životní smysl i cíl zároveň. Boje je vším. A proto dochází ke Klan Warz.
Takzavaná Válka Klanů vyvyrcholí když na planetě, kde dříve byli lidé, ale dva klany se spojily, aby je vyhladily, a nyní jsou lidé vyhlazeni. Orkové jednoduše nemají nikoho s kým by "bitkařili", a tak jednoduše rozdělí své síly na dvě skupiny, či klany, jeden Warboss přesvědčí jiné orky a druhý zase ty své, a pak se rozpoutá řež mezi dvěma skupinami. Velice často k takovým řežím dochází, a velice často je právě válka klanů první věcí, s kterou se musí každý WArboss vypořádat, ještě dříve, než vyrazí do Waaaghu! či bitvy. Ale vláda železné pěsti říká: Vyhlaď nepřítele, čehož se orkové drží. A proto žádný ork nezná bratra orka, a je běžné že kvůli sázce či nějakému nedorozuměmí jeden ork zabije druhého, v táboře, či při bitvě, jedno kde. Jsou i případy kdy se ork nemůže dočkat bitvy a vztekle seká kolem sebe.

Odkud se vlastně vzali? Kde se orkové vyvinuli? Tak to je prosté. Nevyvinuli se, nýbrž byli stvořeni. Popíšu vám teď vlastními slovy starý příběh, který je dle mého důležitý a také zajímavý zároveň....

Kdysi dávno, kdy svět byl celkem mladý, a ještě ani nežili žádní lidé, žila starobylá rasa Old Ones. Nikdo neví jak vypadali, protože nebyl nikdo kdo by je popsal, ale připomínali prý Gobliny. Tato rasa, která se vzala neznámo odkud, byla nejstarší rasou světa. Žila na planetách v mnoha kouteh vesmíru, avšak více než-li uchvacování vesmíru, měli Old Ones zálibu v jeho zukoumání a poznávání.
Tato rasa byla vyspělá - velice vyspělá, a jejich znalost sahala nejhlouběji do znalostí genetiky a hvězd.
Avšak na jedné planětě, v slunečním systému, která byla příliš blíže spalujícímu slunci, se zrodila rasa jiná: Nekrotyr. Tato rasa žila na planetě velmi krátkým, a strastným životem - z důvodů slunečního žáru jejich kůže byla seschlá, loupala se, a umírali již ve věku 25 let, což v porovnání s dlouholetými Old Ones, kteří dokázali žít až půl století, byl jepičí život.
Nekrotyr objevili Old Ones, a začali neskutečně závidět: Jejich planeta byla tak špatně umístěna, a navíc oni nebyli tak moudří a vyspělí, ale za to dovedli velmi hluboce nenávidět. Objevili jednoho dne podivnou věc, na kterou OlD Ones nikdy nepřišli - dokázali se spojit s mocným duchem samotné hvězdy, jedné z podstat vesmíru: C'taanem. C'taan jejich slunce jim poté nabídl obchod: Dá jim krásná, kovová těla, a nesmrtelný život, ale budou muset prodat jemu svoje duše. ZAslepení Nekrotyr souhlasili, a zrodila se tak rasa zvaná Necron.
Kocové stroje bez duše a bez života chladně zaútočili na Old Ones a tato míromilovná rasa přestala být hlavním hýbačem osudu. Všechna jejich práce se obracela v prach jak armáda C'Taana postupovala vpřed jako ostří dýky vbodnuté do srdce. Ale Old Ones se nevzdali snadno - bylo těžké bojovat s Nekrony, ale přesto dokázali ve válce vytvořit nekolik set umělých ras... Jedna, z těchto ras, se jmenovala KRORK.
Tato rasa jako druhá, po Eldarech, (sci-fi protějšky elfů ve WH40,000), přežila a kdesi v galaxii, tak, jak si to přáli moudří Old Ones, se uchytila na neznámé planetce. Z Krorků, určených jako obdělávatelská rasa, se najednou staly kruté válečné stroje a ty se vyvinuly v Orky - naprosto uměle vytvořenou rasu, která však jako jediná sama sobě dokáže vytvořit přírodu a splynout s ní, a tak tvořit dokonalý ekosystém.
Nekroni, kteří po pobití nepřátel naivně usoudili, že dobyli celý vesmír, se uložili k dlouhému spánku na planetách Kobek, kde spí až doteď a pomalu se probouzí aby "znovu" ovládli vesmír....

To je příběh zrození orků Jsou také prakticky nejstarší rasou ve vesmíru, po zmíněných Eldarech. Nyní si trochu povíme také o Goblinech!

Goblini, známe je ze spousty knížek, filmů, či jiných zdrojů... Jak vypadají ve světě Warhammer konkrétně jsem popsal. Avšak jejich funkce nám zatím unikla: Takže tedy: Goblini jsou malí skrčci kteří pro orky pracují, a orkové je berou jako své otroky, nuznou chátru a malinkaté pidižvíky, kteří si nezaslouží žít. Goblini přijímají velice rádi tento úděl, a slouží orkům jako velkým pánům s pokorou, i když se najde pár nezbabělých kteří stanou po boku orků v bitvě.
Většinou však goblini obstarávají lov, starají se o ustájené squigy či poctivě sbírají houby které vyrostou na výkalech squigů.
Existuje ještě jeden druh goblina, malilinkatý goblin. Tito se nazývají Snotlingové, a nejsou ani tak druhy Goblina, jako samostatná "rasa" spóry, která je tak malá, že nestojí az dlouhou zmínku. Tito malí tvořečkové jsou miniaturou goblinů, a jsou ještě podřadnější - plní funkce sbírání též hub, a pomáhají jak Goblinům tak Orkům se vším, co je potřeba, od shánění zbraní přes nošení munice. Někteří Warbossové mají snotlinga dokonce jako mazlíčka... A to mi připomíná - Funkce Squiga a jeho velký druh.

Squig je zajímavý tvor, to nepochybně. Žere houby, které rostou na vršcích spór: což je také zajímavé, a tím pádem už si představujete onen magický koloběh orkologie. Sqwuigové jsou chováni v ohradách, a nebo jen tak loveni v lesích. Na některých dokonce odvážní goblini jezdí do bitev, stejně jako jezdí na různé havěti, kterou naleznou - pavoucích či vlcích. Největší odrůdou squiga, je však squig který je vykrmován a cvičen - Squiggoth. Mocný kolos veliký jako brontosaurus s menším ocasem, který je však ostnatý, je opravdu mocnou zbraní orků. Se správným jezdcem může být squiggoth smrtící, a rozpráší i celou armádu. Jeho vzezření je také velmi zastrašující, a dusot ohlušující.
Někteří warbossové si také nechávají malého squiga jako mazlíčka - a loveckého psa, což ukazuje na všestranost tvorů.

Dostávám se ještě k věci jedné: Ork, který se stará o gobliny, a mrská je bičem, aby dělali svoji práci rychle a aby ji vůbec dělali, se nazývá Herder či Slaver. TAto práce není moc záslužná, ale velice důležitá - no kdo by pak vyháněl gobliny zpod kamenů?
A na to goblin, který se stará od squigy, se nazývá Squig Herder. Cvičí je i se o ně stará s péčí, avšak může se stát, ež jeho nejmilejší "kůň" skončí zítra na orkské hostině.


Tím jsem se dostal k závěru svých sil. Čtěte, kontrolujte, ptejte se, komentujte, kritizujte. Jak je libo!
Návrat nahoru Goto down
Pajzl Ochlasta

Pajzl Ochlasta


Poèet pøíspìvkù : 52
Join date : 01. 09. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeThu Sep 03, 2009 7:27 pm

Vidím, že buďto je to tak dlouhé, že to nečtete vůbec, nebo je to tak dlouhé, že čtete kousek po kousku, nebo nemáte naprosto žádné dotazy! No tak, jsou mile vítány a na všechno rád odpovím, osvětlím, či popřípadě budu rád když mi sdělíte jak se vám přiblížená rasa Orků líbí či zamlouvá.
Návrat nahoru Goto down
Sileth

Sileth


Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 29. 08. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeFri Sep 04, 2009 2:51 pm

Pajzl Ochlasta napsal:
Vidím, že buďto je to tak dlouhé, že to nečtete vůbec, nebo je to tak dlouhé, že čtete kousek po kousku, nebo nemáte naprosto žádné dotazy! No tak, jsou mile vítány a na všechno rád odpovím, osvětlím, či popřípadě budu rád když mi sdělíte jak se vám přiblížená rasa Orků líbí či zamlouvá.
promiň, ale já nerada čtu dlouhé články na internetu, bolí mě potom oči, radši si přečtu vís krátkých
Návrat nahoru Goto down
http://lenacia.yolasite.com/
Pajzl Ochlasta

Pajzl Ochlasta


Poèet pøíspìvkù : 52
Join date : 01. 09. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeFri Sep 04, 2009 3:36 pm

To skoro vypadá jako by celá tato kategorie byla nesmyslná, vtom případě, a má práce také...
Návrat nahoru Goto down
Sileth

Sileth


Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 29. 08. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeFri Sep 04, 2009 5:41 pm

Pajzl Ochlasta napsal:
To skoro vypadá jako by celá tato kategorie byla nesmyslná, vtom případě, a má práce také...
promiň, jako práce v knize, by to bylo orčitě zajímavé, ale takhle to asi hodně lidí nudí číst
Návrat nahoru Goto down
http://lenacia.yolasite.com/
Daletth

Daletth


Poèet pøíspìvkù : 115
Join date : 29. 08. 09
Age : 33
Location : Oblast Hic sunt lupinus

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSat Sep 05, 2009 1:25 pm

Pajzl Ochlasta napsal:
Vidím, že buďto je to tak dlouhé, že to nečtete vůbec, nebo je to tak dlouhé, že čtete kousek po kousku, nebo nemáte naprosto žádné dotazy! No tak, jsou mile vítány a na všechno rád odpovím, osvětlím, či popřípadě budu rád když mi sdělíte jak se vám přiblížená rasa Orků líbí či zamlouvá.

Tak jo, konečně jsem se dostala na net, abych to mohla přečíst. Líbí se mi, jak si to všechno popsal, byl to přímo vyčerpávající přísun informací. Jelikož se světem WH nejsem příliš dobře obeznámena, líbí se mi, jak si ti tu osvětlil. Jsem spokojena s popisem vzhledu orků Smile Jen dvě malé věci (k tomuto odstavečku) - pozastavila jsem se nad tím, že jednou jsi použil termín orčí kouzelník a podruhé orčí šaman na jednu a tu samou postavu. Nevím, jeslti to tam je tak napsáno úmyslně, ale snad ne, protože kouzelník a šaman je (alespoň v mých očích) něco úplně jiného! A druhá věc - chápu, že ty, zřejmě, orkské výrazy jsou tam schválně, stejně jako anglické citáty (stejně mi ta orkčtina přišla jak zkomolená angličtina Very Happy ), ale nestálo by za to, to tam přeložit (někde to tam i máš). Vím, že angličtina je velice rozšířená, ale přesto se nelze spoléhat na to, že se jí všichni učí... Wink

Přesto, že se mi to líbilo, bych tu měla jedno velký ALE... a sice - původní návrh zněl, že to bude studie orků. Ale ne pouze studie orků ve Warhammeru. Měla to být komplexní studie orků jako fantasy rasy. A tenhle článek, byť je na vědecké fantasy úrovni Smile není objektivní! A to by takovéhle články a studie být měly ne?? Tvůj článek je sám o sobě dobrý, ale tohle nejsou obecně platná pravidla pro veškeré orky ve fantasy (případně sci-fi). Když jsem ten návrh viděla, představovala jsem si nějaká ta základní pravidla orků ve fanatsy, která by se "měla dodržovat" (už jsme se tady o tom někde několikrát bavili, tak snad víš, co tím mám na mysli)...

Proto, aby to byla objektivní studie všech orků, navrhovala bych zjistit, kde všude se vysktují ve fantasy orci a napsat o tom podobné články. Potom bych z toho všeho dohromady udělala výcuc všech bodů, které se na orcích z různých světů shodují (ona výše zmíněná základní pravidla). Protože třeba "warcrafťácký" orci mají normálně svoje orčice (orky) a rodí se jim děti; chodí vzpřímeně apod. Nevím, jak je to teď třeba v sérii Orci (Stan Nicholls nebo v zatím nedokončené sérii Dobrodružství Balboka a Rammara (Michael Peinkofer, ale stálo by za to, to zjistit a připsat sem ty postřehy i odjinud... O orcích Vladimíra Šlechty bych se tu radši moc nezmiňovala, on totiž uvádí, že skřet a ork je jedno a o samé Mad

No nic, to jsou zase jenom moje žvásty, které nikdo nemusí brát v potaz, ale myslím si (ovšem já jsem puntičkář Very Happy ), že by bylo zajímavé něco takového udělat...
Návrat nahoru Goto down
http://Daletth.webnode.cz
Arathan
Admin
Arathan


Poèet pøíspìvkù : 67
Join date : 29. 08. 09
Age : 29
Location : Nümenore

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSat Sep 05, 2009 2:22 pm

No, potlesk. Musím říci, že to je opravdu skvěle napsáno a já si myslím, přestože ten svět neznám, že lépe už to nejde.Smile

Tedy měl bych nějaké výhrady, například k tomu, že bych nenapsal, že "orci jsou zelení", ale že "orci mají zelenou kůži".

Ale jinak musím pochválit, protože to je opravdu skvělé dílo.

A ještě - asi budu souhlasit s Daletth a přepíšu název tématu na Orcs & Goblins ve světě Warhammeru, aby se někdo nezmýlil.Smile
Návrat nahoru Goto down
https://fantasy.forumczech.com
Pajzl Ochlasta

Pajzl Ochlasta


Poèet pøíspìvkù : 52
Join date : 01. 09. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSat Sep 05, 2009 5:25 pm

Ó,
děkuji za rozsáhlé pochvaly i připomínky, konečně mám pocit že jste to i přečetli! Smile Dalleth, ano ano, máš pravdu, tohle je pouze PRVNÍ z článku a chystám se i na další o orcích či goblinech, a zamýšlel jsem to co tady popisuješ, aby byla objektivita zaručena, takž žádný strach! Very Happy Mimochodem orkové ve Warcraftu jsou z Warhammeru sprostě ukradeni, a to je pravdivá informace, jelikož Blizzard považuji sic za zručné, ale za zloděje nápadů...
A tady chci upozornit neznalé, že tito orkové jsou doopravdy pouze ve světě Warhammeru, jinde se nevyskytují, a jejich princip je teď tuším i majetkem GW, či nějaké názvy. Promiň mi tu drzost, ale na angličtinu ti můžu jen odseknout, že Warhammer se o znalost angličtiny opírá, a já bohužel tuto zeď nemohu zničit a přepsat veškeré názvy, protože s tím sám nesouhlasím v některých dílech. Doufám, že to pochopíš. Smile

Na závěr lekce orkštiny: Ano, je to "zkomolená" či spíše specifická angličtina, dodnes používaná tuším ve východní části Londýna jako hovorová a běžná angličtina, což je zvláštní, nemyslíte? Orkštinou se oháním prakticky denodenně, takže její používání vnímám jako běžné, za což se omlouvám, a což je někdy zřejmé.

Nejčastější rys je přidání koncovky "Z" či písmene "Z" prakticky pokaždé, když se jedná o koncovku či písmeno "S", avšak písmeno "S" se "Z" nahrazuje vprostřed slova jen vyjímečně, u koncovky pokaždé. Takže: Lotz - lots, hodně; Boyz - boys, chlapy.

Pak tu máme úzce spjaté se zetkem použití "IZ" místo "IS", ale i místo "ARE" a "AM", jak je známe v angličtině, protože orkové neumí používat "ARE" pro množné číslo. Příkladné věty: "I'z green." "We'z green" či "...orkz iz...".

Pak tu máme hojné zkrácení, zejména ve spojení koncovky "-ING", používané i v běžné hovorové angličtine: Příklad: Doin' - doing, movin' - moving a navazující "I'z" místo "I iz" či "We'z" místo "We iz". Jedno zkrácení je pak také možné pozorovat u jednoho z častích slov: "here" se nám mění na "'ere"

Navazuje na to překomolení některých specifických slov, používaných hojně v angličtině, jako je "THIS" - "DIZ"; "WHAT" - "WOT";"THERE" - "DERE"; "THAN" - "DEN"; "THAT" - "DAT"; "YOU" - "YER"; "MY" - "MAI"; ale hlavně "THE" na "DA". Příkladná věta, kterou z našich znalostí už lze složit: "Wot'z yer doin' 'ere!"

Z hovorové angličtiny každý angličtinář zná nahrazení "GOING TO" zkratkou "GONNA", u orků platí to samé pokaždé, když mluví. Příklad: "I'z gonna kill yer all!!"

Další z částí orkštiny je věnovaná specifickým orkským výrazům, kde uvádím ty nejběžnější:
'oomiez - člověčáci (lidé) nejčastější věty se zabitím: "I'z gonna kill some 'oomiez!" (Du zabít člověčáky!)
stomp - drtit, pochodovat, používáno ve větách jako "Let'z stomp some 'oomiez!" (Rozdupem pár člověčáků!)
zogg - obdoba amerického sprostého slova "fu*k", používaná místo něj orky, nejčastěji ve větě holé "Zogg off!!" (tady bych uvedl jako překlad mojí nejoblíbenější hlášku Lobba /jestli neznáte tak nejlepší hrdina Marvel comics/ "Vysmrď!"
rokk- šutr, netřeba udávat věty
da 'Ooniverze - z anglického "The Universe", neboli Vesmír. Uvedu Ghazkhullovu hlášku "I'z gonna stomp da 'Ooniverze flat, whole worldz burn in mai bootprintz!"

A na konec jedna fráze k "Zogg off", "Wot'z diz denn?!:!" "Co je todle?!?"
Jako začáteční lekce by to stačilo, co říkáte? Very Happy
Návrat nahoru Goto down
Arathan
Admin
Arathan


Poèet pøíspìvkù : 67
Join date : 29. 08. 09
Age : 29
Location : Nümenore

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSat Sep 05, 2009 5:29 pm

Musím se přiznat, lekci orkštiny jsem nečetl. jen tu řeknu, že souhlasím s Ochlastou, angličtinu bych v žádném případě nepřekládal, protože, a tím víc u citátů, vyzní věta v češtině úplně jinak a není to tak zajímavé, zvláštní.
Návrat nahoru Goto down
https://fantasy.forumczech.com
Arathan
Admin
Arathan


Poèet pøíspìvkù : 67
Join date : 29. 08. 09
Age : 29
Location : Nümenore

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSat Sep 05, 2009 5:30 pm

Musím se přiznat, lekci orkštiny jsem nečetl. jen tu řeknu, že souhlasím s Ochlastou, angličtinu bych v žádném případě nepřekládal, protože, a tím víc u citátů, vyzní věta v češtině úplně jinak a není to tak zajímavé, zvláštní.
Návrat nahoru Goto down
https://fantasy.forumczech.com
Daletth

Daletth


Poèet pøíspìvkù : 115
Join date : 29. 08. 09
Age : 33
Location : Oblast Hic sunt lupinus

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSat Sep 05, 2009 6:00 pm

Arathan napsal:
Musím se přiznat, lekci orkštiny jsem nečetl. jen tu řeknu, že souhlasím s Ochlastou, angličtinu bych v žádném případě nepřekládal, protože, a tím víc u citátů, vyzní věta v češtině úplně jinak a není to tak zajímavé, zvláštní.

No takhle, mně ta angličtina nevadí. Neumím anglicky sice nějak světoborně, ale tyhle věty tady jsem si ještě přeložit zvládla Very Happy Laughing šlo mi spíš o některé (třeba budoucí) čtenáře, protože ne všude se angličtina automaticky vyučuje jako základní povinný jazyk a nemuselo by se jim to líbit, když by spoustě věcem z toho nerozuměli... A nebo by jim to taky bylo šumák, žejo Laughing
Jinak, lekce orkštiny je dobrá. Možná by si jí ale mohl pak zvlášť hodit do tvorby jazyků Very Happy Very Happy

Ale s tím, že Blizzardi ukardli orky... no nevím, nevím. Já nejsem nějakej extra znalec... Ale první díl WarCraftu (Orc&Humans) je z roku 1993 a já první hru ze světa Warhammeru zaregistrovala až někde okolo roku 2004 (jasně, není to moje doména, takže netvrdím, že před tím žádná hra nebyla, navíc netuším, jak je na tom deskovka...) a první kniha ze světa fantasy WH vyšla v roce 1992. To je sice dřív, ale podle názvů povídek v ní, nevím, jestli se tam už vyskytují orci...
S hláškama typu: někdo někomu jenom vykrad nápad bych šetřila, protože se vážně mohlo stát, že má někdo jen ve stejnou dobu stejný nápad a nebo to taky může být přesně obráceně, než si člověk často myslí. Prostě, třeba já to beru tak, že oba tyto světy mají své orky a každý je jen podá jinak... Wink
Návrat nahoru Goto down
http://Daletth.webnode.cz
Arathan
Admin
Arathan


Poèet pøíspìvkù : 67
Join date : 29. 08. 09
Age : 29
Location : Nümenore

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSat Sep 05, 2009 6:04 pm

Hlavně se tu nějak nepohádejte, to by mi bylo líto.Smile Vezměte to tak, že máte každý svůj názor a nechte to téma "kdo co ukrad" být.Smile

A té angličtiny tam zase tolik není, tudíž by to neměl být problém.
Návrat nahoru Goto down
https://fantasy.forumczech.com
Daletth

Daletth


Poèet pøíspìvkù : 115
Join date : 29. 08. 09
Age : 33
Location : Oblast Hic sunt lupinus

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSat Sep 05, 2009 6:14 pm

Arathan napsal:
Hlavně se tu nějak nepohádejte, to by mi bylo líto.Smile Vezměte to tak, že máte každý svůj názor a nechte to téma "kdo co ukrad" být.Smile

A té angličtiny tam zase tolik není, tudíž by to neměl být problém.

Neboj, já to neberu jako hádku, jen jsem řekla svůj názor. Já si totiž myslím, že když si tak ta myšlenka poletuje éterem (v některých případech vzduchoprázdnem, když vidím nějaký ty spisovatele nebo režiséry), tak jí může lapit víc lidí najednou a uzpůsobit ji své vizi (samozřejmě obrazně řečeno) Very Happy Takže jednoduše: Myslím si, že ve stejnou dobu může vzniknout několik podobných děl, nebo děl se stejnými prvky, aniž by někdo někomu něco ukrad...

Slibuju, už mlčím (sakra, už zase musím mít poslední slovo, napiště sem ještě někdo něco Laughing Laughing )
Návrat nahoru Goto down
http://Daletth.webnode.cz
Pajzl Ochlasta

Pajzl Ochlasta


Poèet pøíspìvkù : 52
Join date : 01. 09. 09
Age : 30

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSun Sep 06, 2009 4:57 pm

Pardon,
Daletth, ale musím tě hluboce zlamat, nemáš pravdu. To, co tady teď popíši, je všeobecná pravda mezi většinou hráčů Warhammeru, avšak o to méně je to známo mezi hráči her od Blizzardu. Ostatně jsou tu pádné důkazy, povědomí lidí a dokonce sám Blizzard se přiznal k některým věcem.... Popíšu to tak trochu jako příběh, alsepoň ze začátku...

V dávných letech minulých pracovalo studio Games Workshop (dále jen GW) nab vyhotovení své vlastní první hry, jelikož do teď pouze produkovalo známé deskovky jako šachy, Backgammona apod.. S GW spolupracuje taky malý tým lidí, kteří se v roce 1991 odrhnou protože chtějí dělat POUZE počítačové hry a zakládají studio Sillicon and Synapse.
Tady uvedu detail: Ty říkáš ež první hru Warhammeru jsi zaregistrovala v roce 2004... Hluboký omyl! Správně říkáš, že nejsi odborník, to tě omlouvá... První desková hra od GW, a to, pozor, dokonce první verze již hotového světa Warhammeru Fantasy Battles vyšla již v roce 1983! Nedávno bylo dvacetipětileté výročí, v roce 2008, a hra vyšla již i s miniaturami - Citadel Miniatures je firma, která je dodnes pro GW vyrábí a GW s ní úzce spolupracují jako jeden tým. To máme rok 1983 kdy již byl na světě svět orků, Impéria a jednoduše svět WFB (místo Warhammer Fantasy Battles) a základ Warhammeru obecně. Netrvalo dlouho a hned na to vyšel v roce tuším 1987 PRVNÍ Warhammer 40,000, avšak ne pod tímto názvem ale jako knížka pravidel a miniatur Rogue Trader, kde již byli orkové. Tato data jsou velmi důležitá pro moje další popisky a vysvětlení, a snažte si uvědomit celou posloupnost událostí.
Nuže, Sillicon and Synapse, jak jistě víš, vydali v roce teprve 1993 svoji první hru, a to nikoliv Warcraft, ale Lost Vikings, mimochodem JEDINNOU hru od Blizzardu, ktrerá NIKOHO a NIC nekopíruje. Poté se přejmenovala firma na Blizzard Entertainment a vydala další slavnou hru, Warcraft Orcs & Humans, jednu z mých dodnes nejoblíbenějších her, a to v roce 1993, a prosím pozor: Tady je nutno připomenou jeden fakt, a to sice že již v tom samém roce vydalo GW velmi slavnou hru Space Hulk, z prostředí Warhammeru 40k, a již mnoho let předtím vydalo také hru ze světa WFB, a to Apocalypse, stařičkou konzolovku. Takže Blizz ani ve vydání her nedrží žádné "prvenství".
Vraťme se k Warcraftu - je slavný, a to slavnější než Games Workshop hry či on samotný! Jak je to možné? Blizz jednoduše okopíroval aspekty svěat Warhammeru a podal je komerčně i "amíkům", lenochům či jednodušším lidem, a přitom hard-core hráčům či pařanům připadají skvělé. Úspěch netkví v nápadech, a tady uvedu pro nevěřící takové "náhody"... Například orkské zuby - vyčnívající špičáky, zelená kůže, barbarskost, myslíte, že na to Blizzard přišel sám? To jsou spíše maličkosti, nejhlubším ukradeným nápadem je chvástání Blizzardu o tom, "že chtěli i orkům dát duši a neudělat je jako monstra na zabíjení, a chtěli aby JEJICH rasa měla svůj příběh a historii..." Tohle že není ukradeno z WFB, který před 11 LETY mapoval historii každé rasy naprosto podrobně a orkům dal duši mnohem dříve? A pak tu je jeden nejhrubší příklad: Víte určitě, že ve WArcraftu mají trpaslíci děla a pušky, či parní tanky... To je v každé typické fantasy tak trochu divné, nemyslíte? A kde se tento nápad vzal: Neuhodnete, představte si že právě ve Warhammer Fantasy disponuj trpaslíci vymoženostmi a lepšími přístroji než-li lidé, například děly, puškami, či parními tanky! Pořád vám to přijde náhodné?
Blizzardu se nepodařila jedna věc: a to ukrást orskský typický humor, známí všem pouze ze světa Warhammeru, a to je dobře. Tento brutální a mě velmi blízký typ vtipu je tak ostrý a tak typicky zelený, že jeho krádež by u mě totálně znevážila Blizzard jako lidské bytosti.
Tím já ovšem nechci schazovat jejich výborné hry, což bezpochyby Warcrafty jsou, ačkoliv pocit, že jsou přes kopírovací papír je trošku divný. Jejich hry mám rád a byl jsem na nich odkojen, na Warcraftu jsem prakticky vyrůstal do počítačové éry a trojku hraji dodnes... Temná atmosféra však v trojce absolutně mizí a tím si trošku Blizzard zahladil stopy po svém zločinu...
Pak tu máme druhý případ, pro doopravdy nevěřící Tomáše, kteří teĎ uvěřit jednoduše musí, nic jiného jim nezbyde: Znáte Starcraft? Výbornou hru od Blizzard ze vzdálené budoucnosti... Kdyby se v jejím popisku objevilo "svět léta páně 40,000", nedivili by jste se... Je to prošpikované zlodějnou nápadů až na kost: Tak například rasy: mariňáci... Hmm, nezdá se vám trochu divné, že ve Warhammeru 40k je rasa Space Marines? Zergové... Hmm, není tak trochu zavádějící že broukoidní rasa vypadá NA CHLUP stejně jako Tyranidé z Warhammeru 40k? Protossané... Není tak trochu nápadné, že se technologicky i desingově přibližují na dosah ruky přímo k Tau, rase opět překvapivě Warhammeru 40k?? A co vlastně samotný nápad, co?

Zkuste se nad tím vším zamyslet, než po mě azčnete házet odpadky a křičet, že Blizzard je nejlepší... Já totéž chtěl udělat s prvním člověkem, který se mi to snažil vysvětlit...
Návrat nahoru Goto down
Daletth

Daletth


Poèet pøíspìvkù : 115
Join date : 29. 08. 09
Age : 33
Location : Oblast Hic sunt lupinus

Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitimeSun Sep 06, 2009 5:44 pm

Pajzl Ochlasta napsal:
...
Zkuste se nad tím vším zamyslet, než po mě azčnete házet odpadky a křičet, že Blizzard je nejlepší... Já totéž chtěl udělat s prvním člověkem, který se mi to snažil vysvětlit...

Neboj, odpadky po tobě házet nebudu, ani tě nebudu přesvědčovat, že Blizzard je nejlepší Wink Napsala jsem to, co vím já a ty si mi rozšířil obzory. Faktem je, že já Warhammer opravdu neznám (nemám totiž ráda sci-fi a tak mě od hraní klasické fantasy odradila její sci-fi sestřička, kterou mi všichni okolo cpali, nicméně na knihy se už nějakou dobu chystám Smile ), takže jsem to nemohla posoudit. Tvoje argumenty mě přesvědčily, koneckonců jsme jenom lidi a každý má právo na omyl... nebo snad ne? Very Happy

I přesto všechno si ale myslím, že warcrafťácký orci, byť byli ukradeni, by se v té všeobecné studii objevit měli. Nevím, jestli si četl knihy ze světa WarCraft (já jsem než pařmen spíš knihomol Very Happy ), ale myslím, že tam je docela dobře (místy) popsaná jejich sociologie. A vzledem k tomu, že krom WH jsou nejprofláklejší, mohli by se v té studii snad objevit? Jsou teda kopie, ale přesto je tam trochu jiný pohled na věc, který by možná taky stálo za to prozkoumat...
Návrat nahoru Goto down
http://Daletth.webnode.cz
Sponsored content





Orcs & Goblins - Warhammer Empty
PříspěvekPředmět: Re: Orcs & Goblins - Warhammer   Orcs & Goblins - Warhammer Icon_minitime

Návrat nahoru Goto down
 
Orcs & Goblins - Warhammer
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Fantasy fórum :: Amatérská tvorba :: Články uživatelů-
Přejdi na: